^ "Izdvojeno"
^ array:4 [
  0 => {#1449
    +"url": "/hr/_preview/a58ed78a-37be-11ef-a7ea-005056912f90?type=info"
    +"title": ""
    +"text": "Stanje u prometu"
    +"attributes": ""
    +"data": {#1470
      +"type": "page"
      +"id": "a5901be0-37be-11ef-9d6b-005056912f90"
      +"title": null
      +"text": null
      +"openInNewWindow": false
    }
  }
  1 => {#1440
    +"url": "/hr/_preview/a587ceea-37be-11ef-9249-005056912f90"
    +"title": ""
    +"text": "Vozni red"
    +"attributes": ""
    +"data": {#1455
      +"type": "page"
      +"id": "a587ceea-37be-11ef-9249-005056912f90"
      +"title": null
      +"text": null
      +"openInNewWindow": false
    }
  }
  2 => {#1433
    +"url": "/hr/_preview/4866b467-7fec-49d5-9681-23ca310819d5"
    +"title": ""
    +"text": "Karte"
    +"attributes": " target="_blank""
    +"data": {#1453
      +"type": "page"
      +"id": "4866b467-7fec-49d5-9681-23ca310819d5"
      +"title": null
      +"text": "Karte"
      +"openInNewWindow": true
    }
  }
  3 => {#1426
    +"url": "/hr/_preview/a5813490-37be-11ef-a548-005056912f90"
    +"title": ""
    +"text": "Blagajne"
    +"attributes": " target="_blank""
    +"data": {#1446
      +"type": "page"
      +"id": "a5813490-37be-11ef-a548-005056912f90"
      +"title": null
      +"text": "Blagajne"
      +"openInNewWindow": true
    }
  }
]
BEMV.jpg

Počelo ispitivanje hibridnog vlaka

Elektrobaterijski vlak

Zadnja izmjena: 14.04.2025 u 13:38

Elektrobaterijski proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. Vlak je proizvela tvrtka KONČAR – Električna vozila. Nakon ispitivanja u krugu tvornice, 5. prosinca 2024. počele su testne vožnje na prugama. Prve vožnje odrađene su na dionici Velika – Gorica – Lekenik – Velika Gorica. U narednom razdoblju ispitivat će se sve komponente novog vlaka, nakon čega slijedi ishođenje dozvola kako bi vlak mogao biti pušten u redovni promet.

Radi se o trodijelnom vlaku duljine 60 metara sa 150 sjedećih mjesta. Vlak je opremljen s troja vrata sa svake strane, rampama za ulazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletom prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U vlaku su postavljeni i monitori za prikaz videosadržaja te je opremljen modernim informacijskim sustavom.

Elektrobaterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH. Na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije uz postizanje maksimalne brzine do 120 km/h, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja pomoću visokonaponske opreme 25 kV 50 Hz prilikom čega postiže brzinu do 160 km/h. Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Tijekom kretanja vlaka u dodiru s kontaktnom mrežom dobivena energija može se koristiti za punjenje baterije i direktni pogon elektromotornog vlaka, a energija dobivena kočenjem vlaka može se vratiti u mrežu ili se njome mogu puniti baterije.

Uskoro na testne vožnje kreće i baterijski vlak koji će se koristiti isključivo na neelektrificiranim dionicama pruga i puniti putem stabilnih energetskih priključaka.