^ "Izdvojeno"
^ array:4 [ 0 => {#1449 +"url": "/hr/_preview/a58ed78a-37be-11ef-a7ea-005056912f90?type=info" +"title": "" +"text": "Stanje u prometu" +"attributes": "" +"data": {#1470 +"type": "page" +"id": "a5901be0-37be-11ef-9d6b-005056912f90" +"title": null +"text": null +"openInNewWindow": false } } 1 => {#1440 +"url": "/hr/_preview/a587ceea-37be-11ef-9249-005056912f90" +"title": "" +"text": "Vozni red" +"attributes": "" +"data": {#1455 +"type": "page" +"id": "a587ceea-37be-11ef-9249-005056912f90" +"title": null +"text": null +"openInNewWindow": false } } 2 => {#1433 +"url": "/hr/_preview/4866b467-7fec-49d5-9681-23ca310819d5" +"title": "" +"text": "Karte" +"attributes": " target="_blank"" +"data": {#1453 +"type": "page" +"id": "4866b467-7fec-49d5-9681-23ca310819d5" +"title": null +"text": "Karte" +"openInNewWindow": true } } 3 => {#1426 +"url": "/hr/_preview/a5813490-37be-11ef-a548-005056912f90" +"title": "" +"text": "Blagajne" +"attributes": " target="_blank"" +"data": {#1446 +"type": "page" +"id": "a5813490-37be-11ef-a548-005056912f90" +"title": null +"text": "Blagajne" +"openInNewWindow": true } } ]
Elektrobaterijski proizveden je u sklopu projekta Primjena zelenih tehnologija u željezničkom putničkom prijevozu iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti 2021. – 2026. Vlak je proizvela tvrtka KONČAR – Električna vozila. Nakon ispitivanja u krugu tvornice, 5. prosinca 2024. počele su testne vožnje na prugama. Prve vožnje odrađene su na dionici Velika – Gorica – Lekenik – Velika Gorica. U narednom razdoblju ispitivat će se sve komponente novog vlaka, nakon čega slijedi ishođenje dozvola kako bi vlak mogao biti pušten u redovni promet.
Radi se o trodijelnom vlaku duljine 60 metara sa 150 sjedećih mjesta. Vlak je opremljen s troja vrata sa svake strane, rampama za ulazak osoba u invalidskim kolicima, prostorom za bicikle i toaletom prilagođenim ulasku osoba u invalidskim kolicima, a kompletan putnički prostor je pod videonadzorom. U vlaku su postavljeni i monitori za prikaz videosadržaja te je opremljen modernim informacijskim sustavom.
Elektrobaterijski vlak koristit će se za prijevoz putnika na neelektrificiranoj i elektrificiranoj mreži željezničkih pruga u RH. Na neelektrificiranoj pružnoj mreži za pogon će koristiti baterije uz postizanje maksimalne brzine do 120 km/h, a na elektrificiranoj mreži klasičan sustav napajanja pomoću visokonaponske opreme 25 kV 50 Hz prilikom čega postiže brzinu do 160 km/h. Baterije će se puniti iz kontaktne mreže ili pomoću stabilnih energetskih priključaka koji će biti postavljeni u kolodvorima Split, Osijek, Varaždin, Bjelovar, Virovitica i Pula. Tijekom kretanja vlaka u dodiru s kontaktnom mrežom dobivena energija može se koristiti za punjenje baterije i direktni pogon elektromotornog vlaka, a energija dobivena kočenjem vlaka može se vratiti u mrežu ili se njome mogu puniti baterije.
Uskoro na testne vožnje kreće i baterijski vlak koji će se koristiti isključivo na neelektrificiranim dionicama pruga i puniti putem stabilnih energetskih priključaka.